måndag, juli 02, 2007

Äggkokare

Kan nån förklara vad som är så bra med en äggkokare?
Jag fick en sån av min mormor (hon är mer prylgalen när det gäller köksprylar än vad jag är), och jag tyckte att det var ju en kul grej. Här skulle kokas ägg smidigt (för det är ju såååå avancerat och jobbigt att koka ägg i kastrull, eller hur?).
Ok, först ska den fyllas med lite vatten (precis som en kastrull), äggen ska pickas (behövs inte i kastrull) och det tar lika lång tid att koka i äggkokare som i kastrull. Smidigt eller hur? Eller kanske inte?

Jag använde den en enda gång, sedan insåg jag att det var bra mycket smidigare att koka i kastrull.
Men i en äggkokare får man perfekt resultat varenda gång, säger du då? Ja, det får jag i kastrullen också. Med en äggklocka går det alldeles utmärkt utan en äggkokare.
Ännu en onödig kökspryl alltså!

1 kommentar:

enAnnan sa...

Fast jag har förmågan att spräcka mina ägg i kastrull ibland...men min äggkokare står långst in och används aldrig heller så.
;)

Kramar