onsdag, juli 25, 2007

Smaksatt filmjölk


Jag vet, det här är ingen SAK, men det här är så dumt så jag bara måste ha med det!
Den här filmjölken upptäckte jag förra sommaren, och jag blev torsk på den! Den är så UNDERBART god. Eftersom den är så otroligt god, var förra sommaren i alla fall, så undrar jag varför i allsin dar är den sötad numera? VARFÖR envisas Arla med att ösa i socker i min fil? Jag vill INTE ha socker i min fil. Barnen vill det, men jag har inga som helst problem med att hälla i några korn åt dem. Jag själv vill ha FIL...inget annat.
Det är inte bara den här filen som är "lättsockrad", det är all tänkbar fil som plötsligt sockrats...
Jag anser att har man frukt och bär i filen får man massor av sötma från den, och därför behöver man inget socker!
Jag försöker drilla ungarna i att Frosties flingor (och alla andra liknande flingor), O'boy (och alla andra liknande "drycker") och nästan all barnyoghurt är godis. Inget av det är nyttigt, och inget av det ska ätas varje dag. Fil däremot, det är mycket bättre...eller var i alla fall...
Snälla, snälla, Arla, ta ert förnuft tillfånga och ge sjutton i att sockra i min fil...

1 kommentar:

enAnnan sa...

Precis!
Filip får inte ens äta den, pga diabetesen...