lördag, juni 30, 2007

Sugrör med smak



Sugrör med smak! Sugrör med smak? Sugrör med SMAK...

Varför då?
Försäljningsargumentet är att man vill få barn i åldrarna 9-12 år att dricka mer mjölk...

Bästa sättet att få ungarna att dricka mjölk är att se till att föräldrarna erbjuder mjölk som ett alternativ. Inte bara juice, läsk och saft.
Istället för att köpa svindyra sugrör som gör att mjölken smakar jordgubb, banan och choklad kan man fortsätta servera O'boy. Jag ser inte skillnaden mellan sånt och detta (bortsett från allt socker då). Jag tror inte ett ögonblick på att ungar dricker mer mjölk för att de får svindyra (kostar runt 2:-/st, säljs i 10-pack) sugrör...

I vår familj dricker alla ungar mjölk (minst 2 glas/dag), och det gäller alla barnen, allt från 3-åringen till 16-åringen. Inga sugrör av den här sorten kommer in i vårt hem.

2 kommentarer:

enAnnan sa...

Jag håller med!!
Vilken skitgrej?!?! Och varför?!!

Min Albin är tokig i mjölk och kan dricka flera liter per dag (om han fick)
:)

Anonym sa...

Sugrör med smak är nog det dummaste jag hört talas om i hela mitt liv! Har inte sett dem i affären, men aldrig att de kommer innanför tröskeln till mitt hem!!