tisdag, oktober 05, 2010

Kycklingfyllda enchiladas


Jag ville testa något nytt istället för de "gamla vanliga" tacosen. Hittade recept på kycklingfyllda enchiladas med tacosmak. Självklart var jag tvungen att testa detta. Jag gjorde helt enligt receptet och serverade fräscha krispiga grönsaker till. Det var väldigt uppskattat av hela familjen, speciellt av ena sonen.
Jag kommer definitivt att göra det här fler gånger. Nästa gång kommer jag slänga ner hackad lök i kycklingblandningen också.
För att även den glutenintoleranta dottern skulle kunna äta detta, bakade jag stekpannebröd till henne som jag använde istället för tortillasbröd.

Kycklingfyllda enchiladas 4 port

500 gram kycklingfilé
1 st rödlök
300 gram squash
2 msk flytande margarin
1 tsk salt
1 krm peppar
1 påse taco kryddmix, 40 g
1,5 dl vatten
8 st tortillabröd
1 burk mild tacosås, 230 g
2 dl creme fraiche
2 dl riven ost

1.Sätt ugnen på 250 grader.
2.Strimla kycklingfilén, skala och skär löken i klyftor och småtärna squashen.
3.Smält margarinet i en stekpanna/gryta och fräs kyckling, lök och squash några minuter.
4.Krydda med salt och peppar. Strö över tacokryddan och häll på vattnet. Låt det puttra utan lock i 5-10 minuter.
5.Fördela röran på tortillabröden och rulla ihop dem. lägg dem i en smord ugnsfast form.
6.Blanda tacosås och creme fraiche. Bred ut det över rullarna. Strö över osten.
7.Gratinera mitt i ugnen ca 10 minuter.

Inga kommentarer: