lördag, juni 25, 2011

Knorr bag of taste


Jag har genom Buzzador fått testa Bag of taste från Knorr. Detta är en produkt som består av en stekpåse och en påse med kryddor som man häller över kycklingen (eller vad man nu vill använda) i stekpåsen innan man stoppar in den i 180°C i ugnen.


Bag of taste finns i tre smaker: Barbeque, Paprika och Lemon & herbs. Jag har testat alla tre och den som gick bäst hem hos oss var Barbeque. Den har vi testat med både kyckling och fläskfilé, och båda har varit helt ok.


Lemon & herbs tror jag kan funka bättre med t ex lax än med kött, men jag tycker inte att smaken är speciellt bra på kryddmixen. Jag hade gärna velat ha mer citronsmak än vad det är på kryddmixen.


Det är otroligt smidigt, såklart, att bara slänga ner allt i en påse och stoppa in i ugnen och tillaga, men en stor nackdel är att köttet inte får någon färg, utan ser blekt och trist ut.
Allra godast blev det om man lade kycklingfiléer på en plåt, hällde över massor av barbeque-kryddan och några klickar margarin och så in i ugnen. Väldigt gott tyckte alla som smakade på midsommarafton. Tyvärr går ju hela idén med stekpåsen bort då!


Det här är en produkt som jag är tveksam till att köpa någon mer gång. Smaken är inte tillräckligt god för att jag ska göra det.

Inga kommentarer: