tisdag, januari 29, 2008

Balsamvinäger

Jag har aldrig riktigt funderat på att ha balsamvinäger som dressing till sallad, men blev positivt överraskad när jag åt en sallad på Waynes coffee och kunde få balsamvinäger som dressing. Jag valde såklart det och det smakade underbart gott.
Givetvis har jag använt balsamvinäger som dressing även hemma efter det.


Det finns många olika varianter av balsamvinäger och vill man inte att det ska kosta, så får man vara beredd på att man inte får någon vinäger som smakar annat än surt. Välj en som är lagrad på fat eftersom den kommer smaka mycket godare. Smakar det så kostar det, som det heter. Men; det är absolut värt det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
testa ICAs crema de balsamico. Den "stannar kvar" där man vill ha den. Prova med en pastasallad med t.ex rökt kalkon, ruccola, tomat och fetaost. Jag brukar ha balsamico i kycklingmarinad, kanonbra sötsyrlig smak.