söndag, september 02, 2012

Ditt- och mitt knäckebröd (glutenfritt)


En kompis berättade att hon hade bakat ett väldigt gott knäckebröd som var glutenfritt och jag blev såklart väldigt nyfiken.
Det här knäckebrödet är väldigt enkelt att baka och väldigt, väldigt gott att äta. Det var verkligen ett bröd som passade samtliga i min familj.
Om man gör helt enligt receptet blir det en plåt som man sedan kan bryta i mindre bitar.

Ditt- och mitt knäckebröd
2 dl majsmjöl
0,5 dl linfrö
0,5 dl sesamfrö
0,75 dl solrosfrö
0,25 dl pumpafrö
0,5 dl olivolja
2,5 dl kokande vatten
flingsalt

Blanda alla torra ingredienser, utom flingsaltet. Häll över olivolja och blanda. Häll på det kokande vattnet och blanda ordentligt.
Bred ut smeten på en plåt (gärna med bakpapper) så det blir tunt. Strö över flingsalt.
Ställ in i 150°C i ca 1 timme. Ta ut och låt det svalna. Ät och njut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bakar redan dessa kneckisar ca 3 gångar i veckan och har gjort det i snart ett år. Finns inte bättre och kan inte bli enklare att göra.

Nu ska jag sätta degen till dina lussebullar :o)