söndag, augusti 10, 2014

Pannkakor LCHF

Igår kombinerade jag middag och lördagsgodis genom att göra dessa pannkakor.  De är helt mjölfria och kan användas till såväl mat som mellis. Vill man, kan man dra ner antalet kolhydrater genom att använda kokosmjölk eller kokosbollar istället.

Pannkakor 4 små

2 ägg
2 dl grädde
1 msk fiberhusk
3 msk smör
1 krm salt

Blanda allt utom smör. Låt det svälla 5-10 minuter.
Värm smöret, blanda ner i smeten. 
Stek på båda sidorna!

Servera med det du vill ha till. Jag valde att mosa tinade hallon och blåbär och "krydda" med kardemumma. Detta blandade jag sedan med vispad grädde.

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Hejsan! jag går 3året på gymnasiet och gör en marknadsundersökning (tar max 1min) angående lotteri och skulle verkligen uppskatta om du skulle kunde svara på några frågor på följande länk :)
http://www.enkät.se/survey.php?pid=10465&mpid=a19277d37309b15c4e7720f93392357a

bak och smak sa...

Hej!
Tänkte bara säga att du verkligen har en jättefin blogg och att jag själv blir inspirerad av den! Är du sugen får du gärna kolla in min blogg http://www.bakochsmak.se så kanske vi kan inspirera varandra så vi utvecklas.

Ha en bra dag,
Bak och smak